28 juni 2007

bad hair day

Annorlunda dag.
Jag vaknade aldrig riktigt till, har gått lite halvsovandes hela dagen.
Jag tror att jag drömde i natt, att jag drömde en massa saker, men när jag vaknar kommer jag inte ihåg någonting. Frustrerande! Undrar just om man blir trött av att drömma, det känns som att jag har sovit väldigt djupt men när jag vaknar är jag fortfarande i komatillstånd. Klockan ringer 06.45 och jag reagerade först på alarmet när klockan var 07.30. Alarmet går i 9 minutersintervaller vilket borde innebära att jag vaknade först när klockan ringde för 6e gången. Stabilt! Utan frukost var jag ändå i tid på på studion 08.00.

Vid fikarasten runt kl nio nån gång fick jag klara besked på att jag inte var fullt fungerande idag, helt plötsligt hade jag inte ett te-glas i handen längre det var på min tröja, på mina byxor samt på stora delar av golvet. Förstår inte hur det gick till!? I några sekunder vaknade jag till av det skållheta vattnet. Incidenten ledde till att jag fick gå och byta om till studions snickarbyxor och så hittade jag en t-shirt att dra på mig. Snickarbyxorna är klassiskt snickarbyx blåa med massa vita färgfläckar på. Det kändes bra att ta dom på mig, när jag var liten drömde jag om att bli snickare, hammra, spika, jobba med fina träslag, jag tror det här är ett tecken, livet vill dra mig åt ett annat håll, snickerikarriären har legat och grott i alla dessa dagar för att nu inte få plats inom mig längre. Det är en enorm kraft det här som inte går att hejda, det är bara att snällt se på och inse att de högre makterna har sagt sitt. Jag känner kallelsen.

Jag sa ju att jag inte var riktigt vaken idag, då blir det lätt så här!






Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: