15 juni 2007

vilken parkeringstyp är du?

Käkar godis och är snart så mätt att jag inte är så sugen på att laga den där pastan längre, suck.
Jag funderade lite innan, när jag var ute på helt fel tid i trafiken, vilka idioter det finns!
Så funderade jag också lite på vilka olika tyer av trafikanter det finns, och när det gäller att parkera så är jag nog typen som tar första bästa lucka för att inte krångla till det. Jag går hellre en halv minut extra än att köra varv efter varv efter den ultimata platsen att stå på. Min far är precis min motsats, till varje pris ska det köras längst fram för att sedan inse att där inte fanns någon plats. Trots att det är rusningstid och alla är på väg hem från sina jobb ska det till varje pris köras längst fram, det kan ju finnas en plats! Är det inte lite onödigt? Jag tror att det är någon slags prestige i att visa att man minsann ska hitta en bra parkering, det stiger dom över deras huvuden helt enkelt, finns ingen hejd på det!!

Inga kommentarer: