02 juli 2007

väder

Ständigt detta väder.
På väg hem från jobbet stöter jag på en dam som är ute och promenerar med sin hund.
- Det är inget roligt väder det här, nästan skriker hon till mig och ser en aning bekymrad ut. Nej säger jag och instämmer, men det kan ju vara skönt det här också ibland?
- Jaa om man är ledig kanske, om man inte har ett tråkigt jobb att gå till och om man kan ligga hemma i sängen och läsa bra litteratur. Då kanske det kan vara skönt säger hon med en tung suck.
Jag promenerar vidare, går förbi en mamma med dotter i hand under ett färgglatt paraply, tänker att det skulle blivit en fin bild men bilden får nöja sig med att finnas på min näthinna till det att minnet sviker och suddar ut den, detalj efter detalj.
Käner mig lite stressad nu veckan innan semestern. Nästa vecka beger jag och kim oss ut i Europa, eller ja på lördag ger vi oss förhoppningsvis av. Det är mycket som ska fixas och hinnas med innan helgen därav min milda stress. På lördag är det också bröllopsplåtning, planen är att packa och förbereda allt för resan innan bröllopet och sedan ta Berlin-night-express från Malmö kl 21.52. 3 veckor ner i östeuropa! Ska bli fruktansvärt kul och spännande, är verkligen laddad inför denna resa.



Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer: