21 september 2007

inlägg 173

Från en dagbok som inte finns.

När de dåliga dagarna kommer är det som om all motivation springer in och gömmer sig långt in i badrumsskåpet, bakom en gammal äcklig tandborste, med intorkad tandkräm. När de bra dagarna kommer ska det mycket till för att stoppa mig, jag flyger ståtligt fram likt en stor och präktig noshörning på savannen. Men så sätter jag dammet från de väldiga kliven i halsen, pang, faller platt till marken. Börja om från början igen. Ett ständigt kretslopp. Men nu befinner jag mig i vakum, bortom dåliga och bra dagar. Det är kallt och tomt. Springer fortare och fortare i det berömda ekorrhjulet, märker inte att livet passerar.

2 kommentarer:

Joel sa...

Låter ju som du behöver en relaxhelg i Hjälmared?

Anders Ebefeldt sa...

ja jag tror det faktiskt :) ska bli riktigt skoj, satt och kollade gamla hjälmareds bilder igår efter jag snackat med dig, det gjorde inte att jag blev mindre sugen.