23 september 2007

mjölksyra

Jag ringde kära mor och frågade om hon ville äta lunch med mig, det ville hon.
Tänkte att jag kunde ta min löprunda hemma i Allerum också. Jag packade ner 1st tshirt, 1st shortsbyxa, 2st strumpa, 1st kalsong, 1st vänstersko och 1st högersko. Efter en lätt fika var jag taggad, sugen och ordentligt laddad. Det blev en nätt runda på strax under milen, tiden vet jag inte, den var i alla fall för dålig. Allerum, kyrkstigen, över 111an, laröd, domstensvägen, Allerum igen. Kroppen var på väg att dö några gånger men tack vare min underbara playlist i walkmanmobilen tömdes varenda cell på all undangömd energi och gjorde att jag tog mig hem igen. In i duschen, in i bastun, in i duschen, ut ur duschen, äta lunch bestående av lax, nåt nyttigt GI tjofräs blandat med rödlök, kronärtskocka, kaffe i soffan, helt ok dag.

Vill köpa en sån här:

Den kommer såklart förbättra min kondition med 40% bara jag sätter den på armen, grymt, en sån tar vi.

Inga kommentarer: