23 september 2007

sova i soffan

Det är underskattat.
Nu bär det av mot mamma o pappa, äta söndagsmiddag.
Den enarmade mannen försökte blåsa mig idag, när jag kommer ner till tvättstugan hör jag att där redan är någon och tvättar så jag tänker shit, har jag tagit fel på dag igen? Springer upp och kollar vilket datum det är, 23e, springer ner igen, går bort mot tvättstugan och kollar på tavlan där bokningsschemat sitter. Min plupp sitter på 07-14 på den 23e så säger jag lite försynt, jag trodde det var jag som hade tvättid nu.?
-Jaa, men om här inte har varit någon på två timmar så får man ta över tiden, du får tvätta i eftermiddag istället.
Va, skitsnack säger jag, jag ska iväg i eftermiddag och kommer tvätta efter att din maskin är färdig.
-Jaha jaa ok då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

skit snack! fy farao du skulle ha slängt ut hans kläder, usch vad fräckt! har ni inte en regeltavla nere i tvättstugan. det står klart och tydligt "respektera andras tvätttider, tvätta INTE när någon annan har bokat"

Anders Ebefeldt sa...

Haha jo men han hävdade att jag kunde ringa till hyresvärden och kolla att det var så som han sa, jaja, jag fick ju tvätta så jag är glad :)

Anonym sa...

du skulle ju prylat skiten ur honom ju, slått honom blodog och kastat in honom i tvättmaskinen! hahah...:p Gissa vem, som skiver detta!