10 oktober 2007

fotosfären

Jag tillbringar alldeles för mycket tid framför datorn.
Här är den fotosfär jag dagligen brukar surfa runt i.
Har ni fler tips på bra läsning så fram med dom.

Intressant är att samtliga på nedanstående lista främst är redaktionellt och dokumentäriskt inriktade i sin fotografiska genre. Eller det kanske är bättre att säga att ingen av nedanstående har reklamuppdrag som största inkomstbringare. Ursäkta mig om jag har fel, men det är så jag har uppfattat det. Själv jobbar jag i en reklamfotostudio, men är förvisso den i studion som har den dokumentära bilden varmast om hjärtat. Men alltså, finns det inga fler i reklambranchen som bloggar, eller har jag missat dom?

Fula hundar - Moa Karlberg
Thomas H Johnsson
Micke Berg
Fotografiskt - Magnus Holmberg
Räta linjen - Göran Segeholm
ah! - Adam Haglund
emtre - Maria Mattiasson
In transit - Martin Von Krogh
Tankar från 39:e gatan... - Thomas Nilsson
kimfoto - Kim Nilsson (min kollega)

Ja det var hela min lista, men lägg gärna en kommentar så fyller jag på listan.
(gärna då till folk som plåtar annat än dokumentärt och redaktionellt)

Inga kommentarer: