10 december 2007

en dag till

happiness

Avsaknaden av ljus börjar kännas nu, kroppen är tung och trött. Men det är väl bara att se glad ut och skita i alla som packar väskorna och åker till Thailand, glädjedödare! Själv ska jag stanna i vackra Sverige, jag tycker faktiskt det, att det är vackert. Eller sorgligt kanske, men sorgligt är vackert. Allt är så tyst och blött, man vänder sig inåt och burrar upp pälsen för att spara på den sista energin.

Jag behöver modeller, börjar bli trött på mig själv, men det är ju bara jag som ställer upp, måste börja säga nej nu.

Helgen var händelserik trots dålig planering, fika på lilla rosteriet, börjar bli stammis där nu fast att det ligger i fel ände av stan. Litet och mysigt, gott kaffe, varför finns det inget sånt ställe på söder? Senare på kvällen landade vi på brooklyn och blev alldeles för mätta, fina revbensspjäll! Och öl, lite för mycket öl. Det blev en go pubrunda som avslutades på bishops, därifrån gick jag hem utan min halsduk så nu blir det till att frysa om halsen, eller var det redan på telegrafen? svårt att avgöra. Lång sovmorgon och sakta avtagande huvudvärk, pizza på kvällen, nyttig helg helt klart!

Ny vecka, nya arbestuppgufter, var med Teddy större delen av dagen på HSBs huvdkontor och fotade, eller ja, assisterade mest faktiskt. Grymma lokaler, det är nog det flottaste kontor jag varit på, ritat av en nån känd dansk arkitekt som jag såklart inte kommer ihåg namnet på. Anton Corbijn bilder hängde där, pulsen rusade lite extra när jag såg dem och för en sekund övervägde jag hur jag skulle komma därifrån med en av bilderna men sansade mig ganska snabbt igen. Ikväll sprang jag ur mig den sista energin, innebandy ute på Maria, galet jobbigt men kul. Ny dag imorgon, hoppas jag, dags att hoppa i säng.

Inga kommentarer: