27 december 2007

På brandutryckning

Ralf spanade ut i diset över Gåsebäck när han skulle kolla om posten hade kommit.
- Kolla det ryker, tror ni det är en brand?
Jag, Ralf och Rickard satte oss i bilen och stack dit för att kolla. Mycket riktigt, brand i en husvagn, förmodligen tillhörande en hemlös. Vi tog ett gäng bilder men fick avlägsna oss när brandmännen hittade en gasoltub inne i husvagnen, risk för explosion, oops. Väl på studion igen skickade jag över ett gäng bilder till Helsingborgs Dagblad, tyvärr valde de att använda en bild som en av deras egna fotografer tagit, utan rök och utan brandmän. Kolla hd:s bild här. Vems blev bäst?

brand



brand2

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dina bilder är ju absolut bättre. Anledningen att de inte använde dina bilder var förmodligen att det inte kändes värt pengarna det hade kostat eftersom nyhetsvärdet inte var så stort.

Vi hörs!

Anders Ebefeldt sa...

Nej jag vet, så är det ju såklart. Får ringa lite snabbare nästa gång. Uppfattade det som att dom precis skickat iväg folk när jag pratade med dom på redaktionen. Hade dom inte hunnit iväg hade det nog varit lättare.

Anonym sa...

Nja, jag undrar det. Tror att det var en ekonomisk grej. Det kostar extra att köpa bilderna från dig, det kostar inget extra om en anställd fotograf tar de.

Vi ses!