09 januari 2008

tilltånd koma

Halvligger i soffan och känner hur hjärtat pumpar, ganska lugnt nu men hårt.
Gymmade innan idag så kroppen har inte lika bra respons längre, särskilt inte nu, så här sent.
Glömde mycket idag, vattenflaskan tex och låset måste jag ha glömt förra gången, är det senilitetstecken, ellerhar jag bara viktigare saker att bry mig om. Hm. Gav mig fan på att jag skulle klara 5km på 20 min, dvs 40 minuters tempo på milen. Usch det var riktigt jobbigt, och det gick inte heller, höll förvisso tempot men vid 18 minuters löpning hade jag inte jävlarochanamma nog att ta mig i mål. Nästa gång! Eller nästa igen kanske, har dåligt tålamod, vill helst börja på toppen och klättra neråt.

Köpte aluma igår, eller var det i förrgår? Minnet igen, inte bra det här. Riktigt snygg tidning och intressanta texter.Kanske Sveriges just nu finaste tidning? Arvid Hallberg, fotograf till tidningen skriver något som prickar helt rätt hos mig.

"Jag undrar ibland om mitt skrivande och fotande har ett rent egoistiskt motiv, en välkommen-in-överallt-ursäkt med vilken jag kan turista på annars svåråtkomliga platser."

Visst är det väl så!

Dags att masa sig i säng antar jag.

Inga kommentarer: