10 maj 2008

hej gussilago

Men jag är lite less på den här bloggen, jag behöver något nytt, bilderna är så små och pyttiga. Orka ta tag i att få upp en hemsida där man kan ha större bilder, i sidled, mot en enkel vit bakgrund. Superenkelt men svåraste någonsin att få få gjort. Sånt är mitt liv, var tusan är min coach? Nu är det tid kommen för att gå barfota, få skrapsår på knän och svettas i varma bilar. Underbart eller hur! Så hela tanken på att göra något nytt får nog vänta tills fröken maj visar sitt rätta jag igen, regn och rusk.

Igår blev det försmak på sommaren, utebliven glass, förvisso, men öl, trevligt sällskap och ett sorl som från festival på gröningen ända in i solnedgången. Försmak på vuxenlivet blev det nog också för grabben som satt bakom med huvudet i händerna och antagligen ett huvud som snurrade fortare än snabbaste karusellen han någonsin upplevt. Vännerna var bortblåsta för länge sedan, de ynkryggarna lämnade sin vän i trygghetsvärdarnas händer.

Idag gäller det, första doppet, gött ska det bli. Ut i solen och bli pepparkakor, mina vänner!

Johanna

Inga kommentarer: