29 november 2010

onsdag

Tittade för första gången en stund på curlingungarna ikväll. Vad är skillnaden på detta och big brother? Mindre sprit förstås, annars inte mycket. Det ballar ur, som dom skulle sagt i Grotesco. Nog om det. Låset på cykeln hade frusit fast imorse, eldade och eldade med en tändare för att värma. Till sist fick jag upp låset. Ställer cykeln i pannrummet under dagen där den får tina, på hemvägen cyklar jag genom slirig modd. Kör inom Konsum för att handla bröd och mjölk, tar ungefär 5 minuter. När jag kommer ut har låset frusit fast igen, försöker värma med tändaren igen men det vill sig inte denna gång. Så efter att ha eldat lite på cykeln släpar jag den med mig genom snön med bakhjulet i luften. Lärdom, stanna hemma och sov när det är vinter och snö ute.

Inga kommentarer: