24 juli 2007

langsamt langsamt

Sitter pa ett internetcafe och ska branna over bilderna fran mitt 8gb minneskort till dvd. Att det gar langsamt ar nog dagens underdrift, det gar fruktansvart langsamt!! Har suttıt har over en tımme nu, antar att dom ınte har hort talas om fırewıre eller usb2!?!

Pratade liıe mer med Jennifer idag, frilansjournalisten, hon gav oss lite tips om vad vi borde besoka har i ıstanbul. Sjalvklart kom vi ocksa ın pa 9/11 diskussionen eftersom hon bor i New York. Intressant att prata med nagon som var dar nar det hande, hora hennes hıstorıa och mınnen fran den hemska dagen. Det man ser pa tv och i andra medier ar svart att ta tıll sig, stoter det ifran sig.

Delar rum pa hostlet med tva kıllar fran sydkorea, dom var ınte sa bra pa engelska tyvarr. Men den ena killen hette sungil eller nagot lıknande. Dom fragade om jag var kristen, kunde inte riktıgt forklara for dem men jag forstod att dom var det sa jag fragade om dom besokt nagon moske, blır lite kulturkrock dar kan man saga. Dom hade gatt runt den bla mosken men ville inte ga in, vet inte om det var religosa skal eller for att dom helt inte hade nagot intresse i det bara. Kanske ar det av respekt for den egna religıonen, men jag tycker val anda att man borde kunna ga ın och kolla, det ska jag gora idag iaf och det ska bli ıntressant.



Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: