04 augusti 2007

Bland kameler och polacker

Cirkus maximum är i stan.
Jag pratade tidigare i veckan med Marcus Rosenberg, pressansvarig för cirkusen.
- Går det bra att komma och plåta på lördag när cirkusen är i stan? Nja tyckte han och var först lite avvaktande.
- I vilket syfte då?
Efter lite övertalning och en överenskommelse om att dom får ta del av bilderna var det dock inga problem. Väl vid cirkusen imorse skulle jag ta kontakt med en Linda Hinsell för att informera mig lite om vad och var jag kunde plåta. Hon var såklart inte där så jag försökte prata med några polacker som jobbar på cirkusen. Dom var väldigt vänliga men pratade inte världens bästa engelska så det var lite svårt att göra sig förstådd. Fick sedan tag i en engelsktalande kille och förklarade att jag skulle vara där under dagen och fota, sen var det bara att köra på.

Aldrig har jag sett ett team jobba så sammansvetsat och fort som dessa cirkuskillar. Det gick verkligen undan kan jag säga. Tänk om man haft den lagmoralen i lumpen när man skulle slå läger för natten och få upp sitt tält, då hade det ju blivit flera timmar över för sömn. Klockan 08.00 började dom bygga och klockan 12.00 skulle det vara klart så att man kunde få sin lunch.

Inspirerad av Martin Bogrens bilder som jag tycker är fantastiska kände jag lite prestationsångest, jag kommer aldrig få lika bra bilder som honom. Martin har alltså tidigare fotograferat samma cirkus.
Nåja, har inte kunnat kolla igenom några bilder än så vi får väl se. Det återstår att ta lite bilder ikväll under föreställningen också. Kommer kanske upp nån bild i bloggen imorn när jag har fått in materialet i datorn.



Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer: