25 augusti 2007

fy för facebook

Redan innan det kom på tal i folkmun gick jag och irriterade mig på det, inbjudningar hit och inbjudningar dit.
Vad är grejen liksom?
Senaste två veckorna har det ju fulkomligt exploderat, iallafall här i Sverige. Medier rapporterar om det, bloggar skriver om det.
Och alla skyller på att, jag fick ju så många inbjudningar, eller det var egentligen min flickvän som ville att....blablabla
Lunarstorm skaffade jag nån gång 2001, så nej, det här känns inte jättenytt.
Men jag tycker ändå att fenomenet är intressant, hur något kan bli så hypat, på så kort tid. Det är lite äckligt, om det nu är så att vi är såpass lättpåverkade av media. Det är ju inte direkt något revolutionerande bakom tjänsten, så vad är det som gör det så stort?
Jag har inget emot communitys egentligen, men jag tycker att det är ganska korkat att man måste vara medlem för att ta del av sina vänners foton tillexempel. Myspace och flickr ser jag som mycket bättre lösningar.
Och nej, jag har självklart inget liv som sitter och beklagar mig över facebook fem i två en fredagsnatt.
Sa jag att jag sitter och kollar på marathon också, vår vän massai har precis stupat, tapper kille.
Man kanske skulle ta och röka lite säckpipa!


Andra bloggar om: ,

Inga kommentarer: