02 augusti 2007

överblivna saker

Jag kom att fundera på en sak tidigare idag, vet inte varför riktigt, men det bara kom över mig helt plötsligt.
När jag tidigare jobbade på Mc.Donalds slängde vi alltid massor av mat. Mat som hade blivit för gammal och som ingen längre ville äta. Likadant är det väl med alla dyra tekniska saker, de blir för gammla och omoderna och till slut har de nåt slutet på sin levnadsperiod. Folk köper en nyare och bättre produkt. Vad händer då med all denna (förmodade) överblivna elektronik som ligger kvar på lagret hos tillverkaren? Det finns ju inte en rimlig chans att varenda tv, varenda mp3 spelare och varenda javaddetnuärförnågonting når hela vägen ut till kund. Jag kan inte riktigt föreställa mig att man skulle slänga alla dessa prylar i papperskorgen bara för att utgångsdatum är paserat, men om det nu är så, om, då är det en sak som är säker, jag måste hitta detta ställe där dom slänger alla dyrgripar och råna dem!



Andra bloggar om: , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå !

Håller med dig... det där har jag också funderat över... vart sjutton tar alla dessa prylar vägen... det är ju knappast oanvändbara bara för att de är någon modell gammal...

Fast jag har också en hög med "gamla prylar" hemma... man vill ju gärna köpa lite nya tekniska prylar då & då... som nu senast igår... då jag beställde en ny kamera - en Canon EOS 30D :-)

Ha en trevlig helg !

Varma hälsningar, Tierra