30 december 2007

Min första fotobok

Nej inte min egna alltså. Jag har beställt min första fotobok. Fotoböcker brukar vara rätt dyra, och med all rätt, det är väl ändå inte så många kronor som hamnar i fotografens ficka till sist. Jag hittade Anna Clarens prisbelönade bok Holding på kulturbutik.se för 229:- inkl. frakt.

Jag har aldrig hört talas om kulturbutik.se innan, det är tydligen en del av bolaget Kraft&Kultur som satsar på att sälja kultur till ett vettigt pris varvat med miljövänlig el. Spännande satsning! Så här skriver de själva:

"Kraft&Kultur vill hjälpa till att skapa en lite bättre värld; med hjälp av att sälja el från vind- och vattenkraft och sprida kultur till bra priser. Inte bara för att vi som arbetar här är outgrundligt goda - vi vet nämligen också att det är en bra affärsidé att ge människor just tillgång till detta."

Här kan ni läsa en lång artikel om Anna Claren och se några av hennes bilder.

Inga kommentarer: